søndag den 30. oktober 2011

Velkommen


Velkommen til Delphi på Dansk

Jeg vil i min blog forsøge at beskrive forskellige ting omkring Delphi. Dels smarte måder at gøre forskellige ting på, men også noget om hvordan de "nye" features virker i Delphi. Med de "nye" features, tænker jeg på alt det der er kommet ind i sproget siden Delphi 2009, og senest med Delphi XE 2.

Jeg skriver på dansk, fordi det er mit sprog. Der findes rigtig mange andre, der skriver på engelsk, og det er de helt sikkert bedre til end mig! Så derfor vil jeg forsøge mig med en dansk blog. Jeg håber i hvert fald på, at blive læst her i Skandinavien.

Koden og eksemplerne i denne blog vil være af lidt blandet karakter. I nogle af eksemplerne vil jeg benytte mig af Developer Express komponent pakken - i andre eksempler vil jeg benytte mig af Generics, som således kun vil rette sig mod Delphi 2009 og nyere. Jeg vil dog tilstræbe at min kode vil virke i hvert fald i Delphi 2007 og frem, eventuelt ved brug af compiler direktiver.

Tag godt imod min nye blog, og lad mig endelig høre fra jer der ude :o)

Jens Borrisholt

2 kommentarer:

  1. Jens

    Det er et super godt initiativ.
    Jeg vil i al fald selv med jævne mellemrum lægge vejen forbi.

    Jens Fudge

    SvarSlet
  2. Hej Jens

    Vil tilslutte mig koret af "heppere" - det er en rigtig god ide at starte en Delphi-blog på dansk.

    Og så kan jeg konstatere, at enten tænker - og skriver - du ekstremt hurtigt, eller også har du vist haft nogle indlæg liggende og vente på offentliggørelse i et stykke tid!

    Thomas Vedel

    SvarSlet